Άδειο στάδιο σαν άδειο πουκάμισο, η Εθνική Ελλάδος σε λίφτινγκ
του Α.Ω.
Ξεκινάει σιγά σιγά ο πυρετός της εθνικής υστερίας για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Με την Γιάννα Αγγελοπούλου των γνωστών ολυμπιακών ιδεών/ιδεωδών/αγώνων, των πλουσίων/πολύ πλουσίων, να δίνει το γενικό πρόσταγμα.
Να μας έχει ο Θεός γερούς, να πληρωνόμαστε γερά
Τι όμορφα που ξεκίνησε το βίντεο με το παρωχημένο Σαββοπούλειο ταρατατζούμ «Ας κρατήσουν οι χοροί» σε άδειες κερκίδες. Από τον πολύ κακό δίσκο «Τα τραπεζάκια έξω» του 1983 που εκείνη την εποχή ανοίγει τον πνεύμα της νέο-ορθοδοξίας και της επιστροφής στις ρίζες ενός κάποιου ηρωικού παρελθόντος, ενός Σαββόπουλου που έχει εγκαταλείψει την ηρωική εποχή 1965-1975 για πάντα όπως αποδείχτηκε στις επόμενες δεκαετίες, μιας ξεπουλημένης συνείδησης και σύμβολο μίας καλοπληρωμένης εξαγοράς. Και από ότι φαίνεται το χρήμα της εξαγοράς ρέει ακόμα άφθονο.
Kι είτε με τις αρχαιότητες είτε με ορθοδοξία, αλλά μόνον μονότονη σκουριά
Ο χορός, όμορφος, κατάλευκος νέος με την γυαλιστερή οδοντοστοιχία στροβιλίζεται ξανά στις στροφές του θεάματος του 2004. Παρόλο που για το θεαθήναι μίας πολιτικής ορθότητας φαίνεται να υπάρχουν στον χορό και κάποιοι μεσήλικες, αυτούς ο σκηνοθέτης αποφεύγει να τους δώσει ένα κοντινό πλάνο και η κάμερα ζουμάρει στην νεανική φρεσκάδα, που τόσο λείπει από την Γιάννα Αγγελοπούλου και την κυβέρνηση της. Που είναι οι γέροντες μας, που είναι το ένα τρίτο των συνανθρώπων μας, πεταμένοι στο περιθώριο με κλεμμένες συντάξεις, γιατί λείπουν οι φτωχοί μας που με τόση μέριμνα φρόντισαν να πληθήνουν η Γιάννα Αγγελοπούλου και όλο το συνάφι της;
Η μόνη φρεσκάδα που έχει αυτό το βίντεο είναι αυτή των προσώπων γιατί από εικόνα, από πρωτοτυπία και από ιδέες δεν είναι παρά ένα μαυσωλείο παρωχημένων αντιλήψεων και περασμένων μεγαλείων. Χοροί σε αδειανά Παναθηναϊκά στάδια, μπάντες που τρέχουν κάτω από τις ολυμπιακές αψίδες, προβολές μουστακαλήδων ηρώων της επανάστασης, μοτίβα αρχαιόπληκτης σκουριάς που καμία σχέση δεν είχαν με αυτά οι κάτοικοι αυτής της γης πριν από 200 χρόνια, εκτός από ντεκόρ και μάρμαρα για να ασβέστη και επικερδές εμπόριο με δυτικούς αρχαιοκάπηλους όπως ο Σλήμαν. Φυσικά το παναθηναϊκό στάδιο με τον εντυπωσιακό νυκτερινό φωτισμό είμαστε σίγουροι ότι θα ενθουσιάσει τον Βορίδη ενθυμούμενος τις φιέστες της χούντας.
Πόσο μονότονο το θέαμα μιας ακριβής παραγωγής, αντάξιο για την ξεπεσμένη κουλτούρα μίας γηραιάς κυβέρνησης. Άλλωστε η υπουργός πολιτισμού δεν μας δήλωσε ότι οι αγαπημένες της ταινίες είναι ο «παλιός ελληνικός κινηματογράφος» και ταινίες όπως “Μια Τρελή Σαραντάρα”, “Δεσποινίς Ετών 39”, “Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο”, “Η Κόρη μου η Σοσιαλίστρια”; Που να ξέρει η κυρία υπουργός και 14 χρόνια γενική γραμματέας ονόματα όπως Κακογιάννης, Κούνδουρος, Μαρκετάκη, Νικολαϊδης, Περάκης, Τσιώλης, Πανουσόπουλος. Αυτά μάλλον τα θεωρεί θολοκουλτούρα, όπως αποκαλούσαν οι δεξιοί και τον Σαββόπουλο στην μεταπολίτευση.
Των Ελλήνων οι κοινότητες, και μόνον αυτές οι φανταστικές
Φυσικά λείπει οτιδήποτε διασπά την ελληνικότητα του εθνικού κορμού, όπως την αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση και η φιέστα 200 χρόνων. Και όλη η επίσημη ιστοριογραφία. Στο βιντεοκλίπ δεν εμφανίζεται ούτε ένας άνθρωπος άλλης φυλής πριν της λευκής ελληνικής, φαίνεται ότι αυτοί δεν υπάρχουν πουθενά στην Ελλάδα. Μα ούτε ένας Αλβανός! Ούτε ένας Τσιγγάνος! Άφαντοι όσοι δεν αποτελούν κατά τον πλέον επίσημο τρόπο, αυτόν του Μηταράκη του του Γεωργιάδη εικόνες του Έλληνα του γένος. Δεν μπορούσαμε φυσικά να περιμέναμε την ύπαρξη ενός πακιστανικού προσώπου, μίας Φιλιπινέζικης μορφής. Αυτοί δεν υπάρχουν, παύουν μόλις τελειώσει η δουλειά.
Αλήθεια, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, αυτή την στιγμή ο πλέον διεθνώς αναγνωρισμένος Έλληνας χωράει στο λευκό του μαρμάρου; Να ρωτήσουμε τον Γεωργιάδη να μας πει. Και καλά αυτοί είναι οι άλλοι, σκούροι, ξένοι, μαύροι, αλλόθρησκοι, στο αίμα τους δεν κυλά το ελληνικό αίμα του Βορίδη, οι άλλοι Έλληνες με τα πολύχρωμα μαλλιά, τα πίρσινγκ τα τατουάζ τα άσπρα μαλλιά. Για αυτούς δεν μίλαγε το ροκ του μέλλοντος μας του εθνικού αοιδού της ελληνικής δεξιάς; Δεν είμαστε πια τόσο ροκ;
Η κυβέρνηση του Μητσοτάκη, μας καλωσορίζει 200 χρόνια πίσω, μας σερβίρει στο πιάτο της Γιάννας Αγγελοπούλου και υπόσχεται να μας δώσει τροφή στα θηρία του ακροδεξιού ακροατηρίου της. Δεν θα την αφήσουμε, έχουμε απαντήσεις!